Thursday, December 1, 2016

Penunggu Suis

Budak ini. Selain daripada suka melukis (baca:conteng), beliau suka main suis lampu. Panjat sofa, lepas tu kedengaranlah bunyi suis lampu on off on off.


Sebagai mama yang konon kreatif aku guna pendekatan psikologikonon - aku tampalkan lipas plastik dekat suis lampu. Jadi tak perlulah bersusah payah menggunakan tenaga dan air liur untuk larang budak yang memang takkan makan saman.


Tapi kejayaannya terlalu besar. Sebab selain berjaya membantutkan keinginan budak itu main suis lampu, cara ini juga telah berjaya prank papa budak itu sekali secara tidak sengaja. Keh keh keh.

Ingatkan apa lah terjerit lepas tu panjang istighfarnya. Sori pa, mama tak bermaksud pun nak prank.

Tapi aku tetap gelak guling-guling. Hehe.

Wednesday, November 30, 2016

Cuti dan Kerja

Semalam cuti.

Kelmarin cuti.

Hari ni kerja. Ahh... bolehlah rehat lunch time nanti.

Betul. Cuti itu lebih penat daripada masuk kerja. Tapi aku tetap sukakan cuti. Berkhidmat untuk orang-orang tersayang.

Monday, November 28, 2016

Kasut Sekolah Generasi Baru




Di zaman segala barang serba mahal dan bercukai, bila nampak kasut sekolah harga bawah RM 10 seperti kena jackpot.

Kat Giant ada kasut sekolah RM 5. Kat AEON Big ada kasut sekolah kanvas RM 7.90. Kat AEON Big tu juga ada kasut sekolah getah ala crocs RM 3.

Disebabkan bajet yang sangat sangat ketat aku belikan kasut sekolah kanvas RM 7.90 untuk dak leng lui. Sayangnya saiznya susah nak jumpa. Setelah berusaha menggali akhirnya jumpa dua pasang. Bolehlah..

Nampak leng lui gembira dapat kasut sekolah putih aku pulak yang rasa macam sedih. Sebab masa aku sekolah dulu kasut sekolah aku jauh lebih baik daripada ni. Huhu.