Friday, February 5, 2016

Lawak

Buat lawak dengan budak-budak walaupun macam tak kelakar tapi diorang gelak tak ingat dunia.

Buat lawak dengan orang dewasa rasa macam dah kelakar tapi ketawanya setakat heh heh lepas tu boleh pulak cakap

idea kelakar tu ada tapi punchline tak kena.

Thursday, February 4, 2016

Gampang

Kita bercerita tentang sambal tumis ikan bilis yang kalau dicampur petai rasanya bertambah umph.

Tiba-tiba diorang kata kita sedang menafikan kesedapan sambal tumis konvensional.

Apa masalahnya diorang ni sebenarnya?

Masalah dalam mengenalpasti atau mengklasifikasi atau memang saja suka-suka nak buat orang rasa annoying atau nak cuba tunjuk pandai tapi malas nak meneliti atau memang jenis suka terjun buat konklusi tanpa menganalisis ke hape hah?

Eh eh marah. Eheh.

Memang ada jugaklah rasa nak marah kalau berdiskusi dengan orang-orang macam ni.

Sebab terpaksa berdebat pasal isu yang bukan setakat tak penting tapi lari tajuk walaupun nampak macam berkait.

Berdebat pasal isu yang sebenarnya sama-sama sependapat tapi dipaksa debat seolah-olah diorang pro-tajukrekasniri dan buat macam kita pembangkang yang tak boleh terima kenyataan.

Patut tak kena carut?

Wednesday, February 3, 2016

We Demand Your Apology

Kepada ahkak pemandu viva yang baru pagi ni ada cium bontot inspira putih no. plat nogori kat AKLEH sila tinggalkan jejak ahkak kat sini.

Tuan punya keta berenti tepi lepas tol tapi ahkak lari ye.

Tuan keta naik hangin sebab ahkak bawak keta kalut.

Tapi ahkak jangan takut.

Kitorang nak berkenalan.

Mungkin ada ilmu baru yang kita boleh kongsi.

Ps: we don't want to display your plate no here