Wednesday, January 18, 2017

Get Well Soon..


Budak yang baju belang tu hari ni dah hari ke lima demam. Hari ni juga dah tiga hari tak pergi sekolah. Demam panas dan batuk teruk. Pagi tadi menangis sebab tak nak duk rumah. Nak sekolah katanya.

Walaupun demam tiap-tiap hari bangun pagi tak payah kejut. Tak disuruh mandi pun baru masuk azan subuh dia dah siap mandi.

Lepas tu beria-ia galas beg sekolah. Bila kata dia kena duk rumah muka dah moyok semacam.

Kesian pulak tengok budak yang suka sekolah tak dapat pergi sekolah.

Almasalahnya telan antibiotik je dia muntah. Rugi je makanan dan ubat lain semua keluar balik.

Baru tadi papanya lagi sekali bawa pergi klinik yang sama tapi doktor lain. Doktor tu tengok prescription doktor sebelum ni. Tinggi dos antibiotik yang doktor sebelum ni bagi katanya. Ler.. agaknya itu punca budak tu asyik muntah nak telan.

Harap-harap lepas ni cepatlah baik.




Friday, January 13, 2017

Masa Berlalu

Leng lui dan leng chai tiga tahun lepas. Outing dengan atuknya. Ini teknik atuknya supaya dua budak ni tak lari sana sini.

Leng lui tiga minggu lepas.

Sekejap je. Tup tup dah besar. Kalau masa diorang kecik-kecik jarang dipeluk jarang dicium bersedialah untuk rasa menyesal. Masa memang cepat berlalu.


Thursday, January 12, 2017

Tutorial di Kolam Renang

Malam tadi, lebih kurang pukul sebelas malam, aku keluar ampai kain baju di beranda.

Lepas beberapa minit aku perasan macam ada orang bagi tutorial kat bawah.

Aku jenguk kolam renang di bawah. Aku syak orang asing. Malam-malam begini selalunya diorang gemar beriadah (baca: bersidai) kat taman sebelah kolam tu.

Tapi malam ni aku tak nampak pulak diorang. Yang aku nampak seorang lelaki tempatan dengan anaknya berdiri di tepi kolam renang.

Lelaki tu pegang joran. Rupa-rupanya dia sedang bagi tutorial cara-cara baling mata pancing.

Tutorial memancing di kolam renang. Agak-agak apa lah yang bakal melekat di mata pancing tu.