Monday, August 2, 2010

Apa Itu Bicara Cinta?


Cinta itu aku. Aku adalah Cinta. Oleh itu Bicara Cinta ialah kata-kata aku. Blog Bicara Cinta pula ialah blog tempat aku berbicara (baca: merapu) di alam adamaya untuk melampiaskan nafsu pemikiranku yang selalunya diklasifikasikan sebagai ntahapehapentah.

Pada awal penubuhannya blog ini kononnya ingin bertemakan penulisan serius lagi berilmu (sila sebut eleh..). Akhirnya melencong, menyimpang dan hampir sesat dengan bahan-bahan picisan diselang seli laporan aktiviti tuan blog yang asyik mengelat daripada memaparkan wajahnya secara jelas (tapi tak la ngelat abis macam joyah. heee..).

Kali ini sudah masuk kali ke tiga Blog Bicara Cinta menukar kepala blog. Kenapa? Saja-saja.

Namun niat asal untuk terus menggunakan Bahasa Melayu (sekarang dipanggil Bahasa Malaysia? Entah, tanyalah DBP. Selalu sangat tukar-tukar.) masih dapat dikekalkan (tepuk tepuk tepuk) walaupun terdapat perbendaharaan kata dan tatabahasa yang tidak pernah ada dalam sukatan pelajaran sistem pendidikan negara hasil evolusi bahasa yang berkembang pesat agar tidak pupus sebagaimana beberapa bahasa di dunia hari ini (kepupusan bahasa sila klik sini) sekaligus cuba untuk mengurangkan efek negatif PPSMI yang dianggap oleh blog ini sebagai program yang mengarut lagi merapu yang akan melahirkan bangsa Malaysia yang perasan seperti orang putih walau hakikatnya cakap bak Pua Chu Kang (tak salah berbahasa Inggeris tapi tolong lah jangan dalam proses pembelajaran sains dan matematik. Tolong la.).

(Eh, dah nak lunch. Daa..)

5 comments:

Anonymous said... [Balasan]

tukar2 kepala blog supaya ada feng shui.. he..he..he..

cinta said... [Balasan]

@gismo82
ahaha, betul betul

joyahsport said... [Balasan]

haip...ngumpat ye...

cinta said... [Balasan]

@joyahsport
teettt...kantoi lak. hik2.

RahimAim1 said... [Balasan]

macam mana nak follow blog ni? huhu