Thursday, June 5, 2014

Pesan Mereka Untuk Mak Buyung

Pesan mereka, "Kau jangan dukung budak, bahaya"

Kata aku,"Heee.." sambil senyum macam cumel kunun.

Kata aku dalam hati, dah kalau papanya outstation, budak yang 22kg dan 16kg tu tertidur kat luar, sapa lagi nak dukung bawak masuk bilik?

***
Pesan mereka, "Kau jaga sikit, jangan nak lasak sangat"

Kata aku,"Eh, takdelah..." walaupun aku tahu pesan itu keluar selepas aku TERmelompat, atau TERdukung anak, atau TERkungfu dengan anak-anak depan mereka.

Kata aku dalam hati, kot aku tak 'lasak', nanti budak-budak tu yang 'melasak', korang yang 'masak'. Hehe..

***
Mungkinkah aktiviti-aktiviti yang dilarang mereka itu nampak buruk bebenor bila dilakukan oleh seorang mak buyung? Hmm..

6 comments:

aTieYusof Family said... [Balasan]

wahh! tengah pregnant ke tuan tanah?? Tahniah ye.. tapi betul jugak tu kena extra jaga diri.. berat jg tu klu bebudak dah besor pjg nak dukung...hehe

MizzTina said... [Balasan]

sy ms preggy pernah berlari melintas jalan..ms tu dh almost 8mth.. lupa lak yg diri ni berbdn dua.. jg diri ye..

t.a.t.a said... [Balasan]

Cinta, agak² puasa penuh tak?

cinta said... [Balasan]

@aTieYusof Family
tima kasih ats nasihat prihatin itu. hee..

cinta said... [Balasan]

@MizzTina
2 mgu lps dr kata- baby dh engage. awl sgt ni, u byk jln ke? den sonyum yo. hee..

cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
alhamdulillah stakat ni blm ponteng lg w/pn 1st day TERRRR-minum milo kotak anak. heee.. TERRRR. takpe kan? kan? kan?