Tuesday, August 27, 2013

Kalau Aku Kaya..

Satu hari budak pompuan yang bulat itu sedang main masak-masak sorang-sorang.
Main dengan gembira sebab adik bujang yang suka mengacau sedang diulit mimpi.
Macam biasa kalau dia gembira dia akan menyanyi-nyanyi.
Macam-macam lagu, yang popular, yang tak pernah dengar, yang macam pernah dengar tapi bunyi macam pelik.
Macam-macam genre, dari rentak etnik ke rentak pop. Dari lagu patriotik ke lagu rock.
Dan hari itu sambil tangan dia mengacau sayur di dalam periuk dia nyanyi lagu ni:
~Kalau aku kaya...... uwooooooo~
Lepas tu sambungannya tidak dapat dikenalpasti.
Disebabkan akhir-akhir ini dia selalu nyanyi lagu ni, pada suatu hari aku pun nanyilah lagu ni sambil lap rambut dia yang baru dicuci.
~Kalau aku kaya....~ Belum sempat aku nak uwooo (mungkin sebab aku tarik sampai 5 harakat) tiba-tiba dia menyampuk "Insya Allah..."
Aku berhenti lap rambut dia, aku pandang dia "Apa?"
Dia senyum, "Insya Allah..."
Lepas tu dia mengekek ketawa dengan muka gatal dan lompat-lompat dan aku terkial-kial lap rambut budak bulat yang sedang melompat-lompat.
Agak-agak dia faham ke apa yang dia cakap?

6 comments:

CiKPuaNLawA said... [Balasan]

InshaAllah ... dak bulat faham...

kalau dah mak dia kaya... kompom dia pon kaya... ;p ..

Nizam.Ariff said... [Balasan]

Doa dan harapan tu...

t.a.t.a said... [Balasan]

haa faham la tu dia. hahaha lawak la cara penyampaian cerita ni.

cinta said... [Balasan]

@CiKPuaNLawA
dia lagi kaya. cer tanye duit raye dia baper, kompom dia ckp 5 libu.

cinta said... [Balasan]

@Nizam.Ariff
klau dia paham makbul lah doa tu hendaknye. hehe..

cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
citer x lawak kot, budak tu yg lawak.