Wednesday, April 16, 2014

Cinta Hati Mama



Ini cinta hati mama. Yang di tengah-tengah itu bukan mamanya ye.

Pengantin belum sampai jadi boleh main-main dulu depan pelamin. Nak kontrol si hensem itu mama kena jadi helikopter. Itu nak usik, ini nak dicabut, itu nak dilompat, ini nak dipijak. Baru satu jam tukar baju segak bergaya dah comot sana sini.

Pengantin sampai, dua-dua naik mengantuk dan tergolek di tengah balairong seri. Penangan tidur dekat pukul dua pagi. Amekaw.. Dapatlah mama keluar layan tetamu.

Pernah dulu masa papa ke tengah laut si cantik bulat itu menangis rindu papa jadi mama pujuk cakap mama kan ada.. Jawab dia tapi mama garang.. Ahahaks. Masa dengar mama tak boleh tahan gelak. Mama garang supaya anak-anak mama nanti jadi orang. Tak faham sekarang tak apa, nanti besar boleh faham insya Allah.

Segarang-garang mama anak-anak mama boleh lagi dengan senang hati panjat belakang mama bila mama duduk-duduk rehat. Datang peluk mama masa mama masak. Gelungsur atas belakang mama masa mama sujud. Jadi rasanya belum tahap garang mak rimau. Heee.. Sebelum jadi garang mama mesti bagi warning. Kali ke-tiga warning tak jalan tone suara mama akan lain pitchingnya. Tapi pukul mama tak sanggup. Paling kuat mama jentik. Jentikan jari mama memang boleh buat cinta hati mama ni serik. Er, tapi sekejap je kot. Hadoi..

Nak tempek gambar pengantin tapi tak ada kena mintak ehsan jurugambar. Nantilah yo.

7 comments:

julie shahril said... [Balasan]

bapak mertua awak ada jemput tp tak dpt dtg sbb ada hal di hospital. berkenan dgn deko pelamin, simple n sweet.

t.a.t.a said... [Balasan]

Cinta, segarang mana pun emak, anak-anak tetap cari jugak kan?

cinta said... [Balasan]

@julie shahril

patut lah..
CPL timbul dgn designer bunga telur tu.
sweet kan. semanis pengantinnya.

cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
betul betul.. tapi garang biar bertempat. jgn hangin kat org lain ank2 kena marah sudah..

CiKPuaNLawA said... [Balasan]

bunga pahar ade lagik....?!
tuhari nak angkut sepahar... kot kena lempo dengan bapak pengantin... hehehe

--tak sempat pon nak intai pengantin... ngam2 masuk kereta hari pon hujan-- hehehe

cinta said... [Balasan]

@CiKPuaNLawA

hamboi, sepahar nk dihangkut. mmg nk kena lempo. haha.
sume abis kena tuai. terkedu mak pengantin tengok pahar dah terang. cita2 nk dibagi kat org2 yg byk menyumbang masa dan tenaga pun tak kesampaian. huhu..

eh, x tgk pengantin ea? takpe, nnti kita tempek gambor.

nana zarina said... [Balasan]

Anak saya pon lasak kalo yg lelaki tu... kalo gi mana2 keje dok kejar dia jer la.. nak cari vitamin utk anak2 blh lawat www.villavitaminibu.blogspot.com