Thursday, October 30, 2014

Maternity Leave

Pagi tadi kebetulan satu lif dengan jiran sebelah. Dia dengan dua anaknya nak dihantar ke tadika. Aku dengan incek papa dan 3 anak nak dihantar ke taska.

Muka dia macam terkejut bila aku cakap cuti bersalin dua bulan (jer..). Kat 'kampung' dia cuti bersalin enam bulan katanya. Aku hampir-hampir mempamerkan muka terkejut tapi buat-buat selamba berborak.

What? 6 months? Aku cakap dalam hati (jerr..).

6 comments:

CiKPuaNLawA said... [Balasan]

kat mana kg dia tu...?!...

cuti 6 bulan..?!... kompeni mana tu nak keja...!!!

cinta said... [Balasan]

@CiKPuaNLawA

kat vietnam. ada rasa2 nk gi keja sana x? keh3..

MizzTina said... [Balasan]

6bulan?? ada kje kosong x kt sn?? hehehehe

julie shahril said... [Balasan]

ada setengah negara memang bagi cuti bersalin yg panjang, cth 6 bln, 8 bln pun ada. Tapi gaji tak dibayar full, mungkin half atau ada calculation dia lah. diaorg support breastfeeding, thats why diaorang bg pompuan cuti bersalin yg pjg utk memudahkan ibu2 menyusukan anak.

best kan? salah 1 negara itu ialah ireland.

cinta said... [Balasan]

@MizzTina

takde. haha.

sebab takde nmpak awek vietnam keja kt malaysia.

cinta said... [Balasan]

@julie shahril

anak malaysia minum susu lembu je.
sian..