Wednesday, October 30, 2013

Aku Nak Juga, Aku Nak Juga..

Pagi ini aku rasa aku tergolong dalam golongan orang-orang yang sabar. Ehehek.. Sebabnya pagi tadi aku boleh handle dengan penuh kesabaran tanpa rasa tertekan dengan budak hensem yang meraung-raung menangis moody di pagi hari nak pakai T-shirt superman dan seluar malam tadi yang semua dah kotor dan kena kencing.

Skill menangis genre heavy metal ni sebenarnya baru je develop dalam bulan ni. Juga tabiat memilih baju sendiri, pun baru lagi. Cakap baru nak pandai dah pandai pilih baju. Huh. Kalau baju tak berkenan di hatinya dia takkan pakai dan akan sendiri cari dalam almari sampai jumpa baju yang cantik di matanya. Jadi kadang-kadang tidurnya dengan baju kemeja. Hensem sangat dah. Nasib dia tak mintak mama dia iron dulu. Dan pagi tadi bila mama dia berkeras yang seluar baju yang dia nak pakai tu dah kotor dan busuk dan dia dilarang pakai dia mula melagukan irama-irama besi yang sungguh berat dan mama dia buat dek dan nyanyi lagu-lagu sindiran tahap mild yang dia boleh faham sambil servis kakak Long dia.

Akhirnya dia mengalah secara paksa rela setelah didorong secara halus oleh mamanya untuk mengalah tanpa rasa kalah. Heee.. benda macam ni mama nak kena pandai lebih-lebih lagi dalam situasi taufan di pagi hari..

Akhirnya dia memilih seluar jeans dengan T-shirt sendat gambar patchwork gorila main rugby dengan gembira untuk ke taska. Adoyai... Hensem sangat...

5 comments:

Nizam.Ariff said... [Balasan]

I like..
Brbanding irama melankolik...haha

t.a.t.a said... [Balasan]

sama la macam BG kat rumah tu. dah pandai memilih baju. bila kita carikan dia kata bukan ini la. yang itu. nak pakai baju jalan tidur malam, apa barang?

pagi tadi pun dia buat hal. bangun pagi dah suruh pasang tv tengok katun. bila aku nak gi work, dia nangis. minta temankan tengok tv. hek eleh. kalau tengok NCIS nak jugak aku layan kejap. ni dia tengok katun anjing kecik yang dia kata comel tu.

cinta said... [Balasan]

@Nizam.Ariff
Ha ha hadoi..

cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
pastu apply leave letak reason - to spend quality time with kids. eheh..

t.a.t.a said... [Balasan]

haha. yup. kids adalah pemangkin keturunan.