Wednesday, December 31, 2014

Di Sini Bukan Tempat Pelupusan Sampah

Di sini, di sana juga, yang kau lihat tinggal lumpur dan segala sampah sarap bukanlah tempat pelupusan sampah.

Harap jangan kau hantarkan sampah sarap - baju lusuh yang sudah boleh dipanggil kain buruk, seluar berlubang, zip rosak, kasut-kasut rosak yang usang dan berdebu.

Oh ya, sini juga bukan pusat kitar semula.

Harap maklum.

**
Disclaimer: Entri di atas BUKAN rintihan mangsa banjir. Sekadar luahan dari aku mewakili mereka yang terkejut melihat terdapat sampah-sarap turut didermakan.

4 comments:

ewanthology said... [Balasan]

Astaghfirullah..org mcm tu pun ada ya

CiKPuaNLawA said... [Balasan]

kesian dorang kan...

semalam baru kite cerita2 kan...

sampai hati betul buat macam tu...

kaunter donation bawah tu bukak lagi sampai selasa depan...

jomm anta bekalan kat situ lagi...;)

cinta said... [Balasan]

@ewanthology

ada yg lagi teruk, org yg kita harapkan utk hantar bantuan yang dah terkumpul, diorang boleh pulak pegi buang.

cinta said... [Balasan]

@CiKPuaNLawA

itu lah kak su..