Wednesday, January 25, 2017

Mama, tadi kakak nampak ...

Satu hari dak leng lui masuk bilik dengan muka serius - bercakap dengan matanya bulat.

Katanya,

"Mama, kakak (bukan nama sebenar) nak bagitau sesuatu. Tadi kan kat sekolah cikgu ada cakap, lelaki dengan perempuan tak boleh pegang-pegang tangan, tak boleh peluk-peluk."

Aku tunggu lagi cerita dia. Dia sambung,

"Mama tau tak tadi kakak nampak apa?"

Aku tiba-tiba tak sedap hati. Entah apa benda yang dia nampak. Benda yang tak patut dia tengok ke, maksiat ke, etc. Maklumlah dah sekolah besar sikit, takutlah dia ada terserempak apa-apa pemandangan yang tak diingini.

"Mama tau tadi kakak nampak budak kembar yang sekolah sama kakak masa tadika dulu rupanyan sekarang sekolah sama dengan kakak. Tapi tak tau lah kelas mana."

Haha. Cerita nombor satu dan nombor dua tak ada kaitan rupanya.




4 comments:

Manusia Berubah said... [Balasan]

berdebar-debar jugak...!
hahahahhaa.. pandai betul buat seram.. :p

...

cinta said... [Balasan]

Seram kan..

tiga lalat said... [Balasan]

saspender btolla wak baca nih., hikhik2

cinta said... [Balasan]

Kih3..