Thursday, June 13, 2013

Rahsia Utama Kejayaan Kedai Mamak

Halal?
Kedai Mak Jah kat hujung tu pun halal.
Tapi pelanggan tak banyak macam kedai mamak tu.

Sedap?
Kari, kari, dan kari.
Lagi lagi kari.
Kedai Cik Pah kat seberang tu lagi banyak menu.
Tapi mamak tu jugak yang lebih maju.

Pelayan cun?
Hmm, hemsem?
Tepuk dada tanya selera.
Pelayan kedai tomyam kat sebelah tu cun ape..
Kedai mamak tu jugak yang orang pergi.

Murah?
Sekali makan nasi amik kau tujuh hengget.
Maju juga.

Servis?
Ya.
Tepat sekali.
Servis paling cepat.

Teh tarik satu!
Siap!!
Belum sempat order dah siap.
Sambil tunggu teh tarik yang 'dah siap' layan bola dulu.

Moral?
Berniaga kedai makan jangan lembab.
Hee..

2 comments:

Daddy Ziyyad said... [Balasan]

Terbaik!

Sangat tepat...Mamak maju sebab servis laju....dan SEMUA ADA...gi kedai melayu...'sorry la bang, ayam habis stok'....

cinta said... [Balasan]

@Daddy Ziyyadmcm pnah kena je kan.. hee..