Wednesday, November 11, 2015

Soal Jawab


Satu hari si leng lui itu tonton cerita kartun Disney Mulan.

Macam biasa soalan akan datang bertalu-talu seiring perjalanan cerita.

Soalan-soalan kenapa Mulan sedih, kenapa bapak dia marah, kenapa dia potong rambut, itu apa, dia tu siapa, dia ni buat apa, kenapa, apa, siapa, camana bleh bleh bleh..

Korang penat dengar? Aku lagi penat nak menjawab.

Tambah-tambah soalan yang jawapannya melibatkan soal hati dan perasaan.

Kot cerita tu satu jam, sesi soal jawab dan ulasan juga berjalan seiring dan sejalan.

Sebab tu kalau tergerak hati nak bawa dia dan adiknya tengok wayang kena fikir 47 kali.

Takut nanti kena halau keluar panggung. Huh.

4 comments:

Dr Singa said... [Balasan]

leng lui tak mo ko tidur tu!!

Atie Yusof said... [Balasan]

hahaha...fikir 47 kali dulu baru masuk pawagam..kihkih..
memang bijak lah klu byk soalan cepu emas nya.. :):)

cinta said... [Balasan]

Kot xleh tdo xpe kak,
ini xleh nak wat keja yg jd masalah problem ni.

cinta said... [Balasan]

Nak kata bijak exam itu hari so so aje. Haha.