Wednesday, May 31, 2017

Mencuri di Bulan Ramadhan

Jalan sesak.

Kau rasa kau sorang je yang nak cepat.

Kau rasa kau sorang je yang nak balik buka puasa.

Kau rasa kau sorang je nak balik kerja jemput anak kat taska.

Kau rasa kau sorang je nak balik masak.

Kau rasa kau sorang je nak ke bazar Ramadhan.

Lalu dengan selambanya kau mencuri.

Bukan sorang dua. Mungkin sepuluh orang kau ambil haknya.

Kau mencuri giliran.

Kau potong barisan. Potong Q kata orang jawa.

Di bulan suci Ramadhan tergamak kau mengambil hak orang tanpa kebenaran.

Semoga kau mendapat hidayah dan diberi kesedaran untuk tidak lagi meneruskan jenayah.

Sila tunggu giliran. Jangan potong Q.

4 comments:

tiga lalat said... [Balasan]

Potong Q tu bukan kata orang jawa, tu bahasa jerman., hahar2 bahasa minang camane pulak cikSiti., amvoii amvoii amvoiii

cinta said... [Balasan]

Alamak wak dtg. Ha3..

Fendi Rocka said... [Balasan]

patut setiap bazaar kena ada ejen atau personal shopper untuk orang yang malas nak berpusu-pusu macam aku serta yang tak reti beratur.

cinta said... [Balasan]

Kat ofis aku ada ejen jual juadah buka puasa. Hari ni order esok dpt. Sebab tu aku berjaya menahan nafsu melakukan jenayah mencuri giliran. Hee..