Wednesday, November 27, 2013

Thumbprint


Aku jumpa satu drawing. Originator kat title block ada nama aku. Walaupun aku tak boleh ingat semua drawing yang aku buat aku masih boleh bezakan yang mana hasil kerja aku. Hasil kerja aku biasanya jitu (poyo kan? hee...).

Maksud aku tidak akan ada line atau entiti lain yang berukuran pelik-pelik dengan dimension yang textnya diedit - 1433.77321, 2251.8962, etc. Line berdimension 1500 biarlah panjangnya 1500, 1450 dengan 1450. Paling tak, scale down. Paling busuk pun break it out. Aku tak suka drawing tipu. Kalau 5 meter buatlah 5 meter (Tapi kadang-kadang terrrpaksa jugak). Kalau padi katakan padi. Bukan sebab aku bagus tapi sebab yang tepat itu lebih senang dibuat. Dan aku tak suka buat kerja susah. Maksud lain adalah aku pemalas. Eh, lebih tepat lagi mak tak kuasa... Buat kerja jangan sekadar melepaskan kentut dalam lif. Poyo tak?

Adui, aper cer sebenar ni? Ok, ceritanya ialah setiap hasil kerja ada thumbprint tersendiri. Hasil kerja Yusof Haslam tak sama dengan Mamat Khalid. Hasil kerja Pak Ngah tak sama dengan hasil kerja M. Nasir. Hasil kerja Akira Toriyama tak sama dengan hasil kerja Masashi Kishimoto.

Dan drawing itu aku sangat pasti bukan hasil kerja aku.

5 comments:

Nizam.Ariff said... [Balasan]

simpan CAD data sbg bukti...
dan biasanya aku akan print untuk simpanan hardcopy sendiri...
just in case kalau ada benda2 cenggini la...

cinta said... [Balasan]

@Nizam.Ariff
tak cukup rajin lak nak buat camtu. hee.. xpelah sbb tak akan jadi isu dan takde org kesah. Buat dek je lah.

cinta said... [Balasan]

@Nizam.Ariff
tak cukup rajin lak nak buat camtu. hee.. xpelah sbb tak akan jadi isu dan takde org kesah. Buat dek je lah.

t.a.t.a said... [Balasan]

kena mula buat cinta, mana tahu jadi bahan bukti dalam mahkamah esok. hahaha


beritahu yang sebenar lagi senang dari beritahu yang bukan sebenar. as in benda fakta adalah lebih mudah dihafal berbanding auta.

cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
tak kuasa. heheh..