Tuesday, November 12, 2013

Kecemburuanmu + Kesangsianmu = Kesakitan Hatimu

Malaysia berada di kedudukan teratas di Asia dalam penguasaan bahasa Inggeris. Itu hasil kajian Education First. Secara global, Malaysia di tangga ke-11 di mana top 10 adalah negara-negara mat saleh yang bahasa pertuturan rakyatnya bukan bahasa Inggeris.

Ada pula rakyat sebuah republik ragu-ragu dengan hasil kajian tersebut kerana kata mereka, mereka sepatutnya mendahului Malaysia. Itu pula laporan sebuah akhbar Cina. Bagi aku, ini bukan soal kalah menang dan aku (baca: kita) takde pun nye adui rasa cam menang yay yay yay. Itulah, kalau terkena penyakit kiasu dan kiasu itu salah satu cabang takabbur dan takabbur itu penyakit hati. Boleh buat sakit ati meh? Of kos loh... Yu don play-play ar..

Tiba-tiba aku teringat cerita Arnab dan Kura-kura.

nak tahu lebih boleh klik sini.

klik sini pun boleh.

3 comments:

t.a.t.a said... [Balasan]

aku pulak rasa macam tak percaya Malaysia tangga teratas.

baca ni, http://helpvictor.blogspot.com/2013/11/the-command-of-english.html

t.a.t.a said... [Balasan]
This comment has been removed by the author.
cinta said... [Balasan]

@t.a.t.a
aku x kesah tangga ke berapa. janji jadi diri sniri & ada jatidiri.