Lepas satu minggu, balik rumah, internet connection ilek. Syarikat berkenaan janji datang repair seminggu kemudian.
Disebabkan kitorang pakai IPTV jadi dua minggu tak tengok tv. Takde beza sangat pun bagi aku sebab aku bukan selalu dapat tengok tv.
Tapi masalah besar bila dua kanak-kanak riang tak boleh tengok kartun.
Tapi itu bukan cerita pokok di sini.
Ceritanya pasal technician yang ingat orang bodoh.
Menda mukaddimah dah macam satu entri rupanya cerita baru nak mula. Eheh.
Begini ceritanya.
Tiba masa yang dijanjikan si technician itu datang mengenalpasti punca dan dapatlah diketahui bahawa connection port untuk unit kitorang dalam cabinet dalam bilik di tingkat bawah dah ada orang disconnect dan sukasukiati je cucuk cable baru.
Ko pehal.
Eheh, standard ayat bengang gitulah kekdahnya ye dak. Tapi takdelah aku terbercakap sebegitu. Tambahan pula hanya Incek Papa yang berurusan dengan technician itu.
Bla bla bla (cerita dipendekkan) Incek Papa pun mencadangkan setiap cable dilabelkan untuk mengelakkan kejadian seumpama itu berlaku lagi. Dan disertakan harapan supaya mana-mana technician jangan sesukati nak disconnect cable orang.
Tapi technician tu cakap diorang tak labelkan sebab perbuatan tersebut merbahaya.
WHAT!!?? Gaya terkejut ala-ala
Ah Beng aaa..
Cable yang berpanas berhujan kat tetengah laut pun suma ada tag number lu tau ka? Dalam cabinet apa cable lu crita tak bleh? Hah? Hah?
Lu tak tau sini mari wa ajar apa macam mau taruk cable marker.
Haiyyaa..
4 comments:
aiyakkk... apa dia ingat lu olang keja cuci keleta kah.. ta tau itu macam mana mau taruk tag number....
(eyh... kita lak yang tetiba...)
abis tu enchek papa awak cakap ape dgn teknisen tu..?
dia kata xblh sbb nt bila problem, uols call diorg..so byr kan..so diorg dpt duit..sj je tu..
@CiKPuaNLawA
dia ckp tq k bai. eheheh..
@MizzTina
agknya sbb takut kena marah sbb sblm tu customer service yg kena. agaknya la..
Post a Comment