Tuesday, May 26, 2015

Annoying

http://www.msn.com/en-my/news/national/as-national-birthrate-declines-malaysians-urged-to-make-more-babies/ar-BBkcIWI?ocid=HPCDHP


Nak anak ramai boleh.

Bila sistem kerja dan sistem percukaian kita mesra insan.

Dan sistem kita berjalan atas dasar kemanusiaan.

Dan ditadbir dengan perikemanusiaan.

Bukan berkiblatkan material.

Macam sekarang.

Kalau anak sakit pun tak boleh nak bagi cuti sebab merugikan syarikat (konon), dah tu susu lampin bagai semua nak cukai tak payahlah nak cerita pasal anak ramai.

Kenapa?

Takut nanti tak cukup pembayar cukai?

4 comments:

julie shahril said... [Balasan]

diaorg ingat mcm nak bela anak ayam kot...senang, campak2 mknan je...lampin, susu bagai tak payah...maklum le...anak ayam..

Nizam.Ariff said... [Balasan]

Orang kerja swasta mana dapat benefit mcm cik puan tu cakap....so, aku wasangka yang saranan dia utk yang kerja kerajaan je tu...

cinta said... [Balasan]

@julie shahril

kot senang macam tu anak dua belas pun tak kisah. hehe..

cinta said... [Balasan]

@Nizam.Ariff

so sapa nak anak ramai jom kerja gomen.