Tuesday, December 29, 2015

Seni Abstrak

Kerja budak 4 tahun

Ini lukisan si leng chai itu.

Siapa-siapa ada masa terluang boleh cuba mentafsir.

Next entri aku bagitau maksud lukisan berdasarkan temubual dengan pelukisnya.

10 comments:

tiga lalat said... [Balasan]

ni wak cuba mentafsir lukisan budak umur 4 tahun yee., bukan sbb wak banyak masa terluang., biasanya wak tidor noon nih., kihkih

tu si lengchai tgh bawak ketapi ada lampu merah kat kepala ketapi tuh, lalu umah pangsa, tepi tasik ada sekor ikan je,

julie shahril said... [Balasan]

gambar leng chai naik bas or keretapi...hehee

SuzieLAWAti said... [Balasan]

bawak ambulan pegi spital...

eyh... bukan bomba... p padam api ..rumah terbako... hehehehe

theIzuddin said... [Balasan]

sekolah rendah dulu kami budak lelaki suka melukis suasana perang, lukis askar, payung terjun, tank takpun lukis watak dragon ball. haha

4 tahun sudah boleh lukis macam ni kira sangat kreatif. sel-sel otak berhubung. hehe

cinta said... [Balasan]

Waduh wak.
95% betul!

cinta said... [Balasan]

Ketapi. Hehe.
Bawah tu dia lukis trek ketapi.
Nampak x? Abstrak kan main gores2 camtu.

cinta said... [Balasan]

Sy pn igt bomba mula2 tu.
tp ambulan tu lebih tepat katanya.

cinta said... [Balasan]

Eh ye lah. Bdk pmpn lak suka lukis princess, pengantin, periuk sudip dapur. Kih3.

Sel2 otak mak dia cramp nk menghadam penerangan pelukis :p

SuzieLAWAti said... [Balasan]

jadi ...bawak ambulan la ni..? ..

siapa yang sakit..?

(nampak sgt cik su takde keja lah mama.. asek dok stalk blog mama... hahahaa)

cinta said... [Balasan]

Haha. Mmg xde keja.
Nanti lah nak tulis.
Sebab nama kenderaan tu sebenarnya takde dalam kamus.