Wednesday, May 11, 2016

Sepatu Untuk Leng Lui

yang paling tinggi itu leng lui punya

Dua tahun lepas si leng lui aku mengadu kasut dia dah tak cantik sebab riben hiasannya dah tanggal.

Kebetulan ada bunga dengan riben merah yang diikat pada bekas wedding doorgift yang nampak sepadan.

Aku tampalkan pada kasut pink budak bulat ni.

Bulan lepas aku alter kasut leng lui yang aku beli sebelum raya tahun lepas.

Kasut warna dusty pink (pink lagi..) yang dia pakai hari-hari tu riben hiasannya dah tertanggal.

Aku ganti dengan manik-manik putih konon nampak macam mutiara.

Macam biasa apa je aku alter kat kasut dia dia akan cakap terima kasih dan puji kasut tu cantik.

Tapi itu hari aku tengok kasut dia dah tahap hampir nazak. Tapaknya haus dengan tumit kasut dah pupus. Safety hazard bagi aku.

Teringat pulak cerita Children of Heaven. Sob..

Jadi semalam lunch time aku keluar beli kasut.. eh selipar untuk gantikan kasut terompah dia.

Berbekalkan 72 ringgit; sekeping 50 untuk kasut, sekeping 20 untuk tapau makan tengah hari untuk dua orang dan 2 ringgit spare duit kecik.

Sekali selipar yang aku berkenan tu harga dia 65 ringgit termasuk GST. Harga tipu yang tertampal kat tapak kasut RM89.99.

Jadi aku tapau nasi untuk seorang sebab duit tinggal 7 ringgit je. Nasi kukus ayam rempah RM6.50. Tanpa GST aku rasa. Baki 50 sen.

Sudahnya aku merarau nasi lemak cpl.

2 bungkus. Erk... Alhamdulillah kenyang..

0 comments: