Friday, June 16, 2017

Berilmu Beramal

Satu hari masa tengah dengar radio tiba-tiba keluar lagu raya. Aku pun tiba-tiba jugak "Yay lagu raya".

Tetiba ada suara sound "Ish, lagu raya", dengan rupa ala-ala pak imam. Laju je tangan pak imam tu tukar channel lain. Baru nak mood kenangan raya zaman budak-budak.

"Loh, dah nak raya apa salahnya dengar lagu raya. Takkan nak dengar lagu krismas pulak". Macam aku buat dosa pulak dengar lagu raya.

"Bulan puasa ni dengarlah lagu Ramadhan.." Jawab pak imam dengan ekspresi muka pak Wahab.

Ok fine. Layan je la channel yang itu.

Tapi channel yang dia tukar tu berkumandang lagu pop mat saleh.

Oo.. Macam tu lagu Ramadhan rupanya.

6 comments:

tiga lalat said... [Balasan]

lagu ramadhan la sangat., sibbaik pak imam tuuh tak putar lagu "perawan atau janda"., hahar2

Nizam.Ariff said... [Balasan]

Azan maghrib....yg ditunggu2

cinta said... [Balasan]

Goyang dumang ke. Kih3.

cinta said... [Balasan]

Pukul 5 awal sgt nk tunggu azan maghrib tu.

Fendi Rocka said... [Balasan]

lagu tragedi oktober molek je pasang bulan-bulan lain

cinta said... [Balasan]

Ha kan..