Tuesday, May 5, 2015

Housekeeping

Untuk kelihatan kemas tak perlu duit.

Untuk kemas dan cantik perlu duit.

Rumah yang barang-barangnya elok tersusun walau hanya menggunakan kotak terpakai atau paling tidak ianya bersih dan tidak bersepah sudah boleh dikira kemas.

Tapi untuk kelihatan lebih kemas dan cantik perlukan rak atau storage box yang lebih baik dan perlu laburkan sedikit duit untuk tujuan ini.

Tapi dalam era barang-barang yang semakin mahal + kenaikan kos sara hidup + kenaikan gaji yang tidak selari dengan kenaikan kos sara hidup (itupun kalau gaji naik) + kemerosotan nilai ringgit + keadaan ekonomi yang nampak tak baik (walaupun laporan akhbar selalu keluar statement ekonomi negara masih kukuh etc.) + cukai lagi kiri dan kanan walau untuk sebungkus cikedis, keinginan untuk melihat rumah yang kemas seperti sebuah rumah hampir jadi seperti sesuatu yang perlu usaha dan pengorbanan yang lebih yang mungkin hampir terkeluar dari kategori keperluan.

Atau mungkin sekarang kita (terutamanya golongan muda yang baru hendak membina keluarga) perlu hanya sekadar berpuas hati dengan keadaan rumah yang kemas

yang

nampak macam

stor

yang kemas.

4 comments:

Julie Shahril said... [Balasan]

ok setuju. kemas sket2 asal nampak kemas tu dah kira kemas dah. hahaha

cinta said... [Balasan]

Ha2. Kan..

SuzieLAWAti said... [Balasan]

rumah yang bersapu ..dapur bersih... bilik tidur tak bau bachin dah kira kemas lah tu... hehehe...

cinta said... [Balasan]

Sesungguhnya kak su mmg memahami. Heee...