Saturday, October 22, 2016

Semoga Berbahagia

Ada seorang isteri yang terasa dengan suaminya. Cerita detail tak perlu aku rasa. Cuma kes biasa, rasa tak dihargai, apa-apa kesalahan semua dia yang dituding jari, cakap dengan isteri tak reti nak cakap baik-baik, biasa lah. Macam cerita drama. Tapi panjang jodohnya. Berkat sabar dan istiqamah memujuk hati. Agaknya.

Untuk menceriakan hatinya aku hantarkan satu kata-kata semangat yang sangat betul yang aku pun tak tahu siapa pengarangnya. Sebab benda ni pun dah lama. Zaman aku sekolah lagi.

Aku kongsikan di sini. Mana tahu boleh juga memujuk hati-hati di luar sana.

*****

I asked for strength and God gave me difficulties to make me strong.

I asked for wisdom and God gave me problems to solve.

I asked for prosperity and God gave me brawn and brains to work.

I asked for courage and God gave me dangers to overcome.

I asked for patience and God placed me in situations where I was forced to wait.

I asked for love and God gave me troubled people to help.

I asked for favors and God gave me opportunities.

I asked for everything so I could enjoy life.

Instead, He gave me life so I could enjoy everything.

I received nothing I wanted, I received everything I needed.

***

Dan aku ulang

I asked for love and God gave me troubled people to help.

Harap-harap dia terus tabah dan ceria.

4 comments:

Nizam.Ariff said... [Balasan]

Menarik kata2 tu...
Rasanya kata2 mcm tu bkn dari kalangan kita. Tapi x apalah, takda yg gugah iman kita pun. Ia kata2 motivasi jiwa yang bagus juga.

Atie Yusof said... [Balasan]

Nice word... boleh tenangkan sedikit hati yg bergelora tu.. erm, biasalah kekadang ada suami yg ego terlalu tinggi.. huhu

cinta said... [Balasan]

Aku pn rasa mcm tu.

cinta said... [Balasan]

Tp isteri yg ego tinggi pn ada juga kan.