Wednesday, November 16, 2016

Kalu Putih Jange Demo Duk Ghoyak Itey





Come demo ghoya' come 
Pute jange ghoya' ite 
Dari dio kito date 
Pado dio kito pule

Come demo ghoya' come 
Pute jange ghoya' ite 
Atah namo kebenare 
Biar pait keno tele

Dari dio kito date weh 
Pado dio kito pule 
Dio tak suruh benci oghe 
Jange kito kecek sumbe

Masakan anak tangga lebih dari lantai rumah 
Ada yang tak kena tegurlah dengan berhemah 
Carilah kita fikir dalam jaga dalam tidur 
Bukan sekadar berdikir dalam indah hala timur

Hai langit luar terbentang di mana tegak tiangnya 
( Fikirkanlah) 

Hai siang bertukar malam siapa yang mengaturnya 
( Fikirkanlah)

Lihat ikan di sungai dan di lautan 
Entah bilakah tidurnya 
Lihat burung yang boleh terbang ke awan 
Entah apalah sebabnya

Bulan bintang di mana punca cahaya 
Siapa menentukannya 
Di dunia ini kita dilahirkan 
Entah bila pula perginya

Kita cari kita fikir 
Dalam jaga dalam tidur 
Bukan sekadar berfikir

Kalu gitu gak, hala timurlah awe weh 
(Yolah...)

8 comments:

Atie Yusof said... [Balasan]

dok pehe sangat bait-bait ayatnya.. hihi

Nizam.Ariff said... [Balasan]

Penyanyi tu asal dr kelantan ke? Terer dia ckp....

cinta said... [Balasan]

Hi3. Kena kawan org kelate dulu nih.

cinta said... [Balasan]

Noraniza Idris org johor klau xsilap. Terer nyanyi lagu2 etnik.

ewanthology said... [Balasan]

lirik lagu rupanya... ingatkan tgh karang syair

cinta said... [Balasan]

Hehe. Syair kelate.

Manusia Berubah said... [Balasan]

antara lagu Noraniza Idris yang paling diingati selain Dikir Puteri.. :)

bila Malaysia nak kembalikan lagu-lagu ada value macam ni.. tengok la finalis AJL31 tahun ni, majoriti lagu-lagu 'tak ada isi' haiiihhh.. berat isu ni.. kalau sembang mahu 7 hari 7 malam.. hehehehee.. :p

cinta said... [Balasan]

Ye la kan. Lagu skrg kdg ada yg iramanya catchy je, sedap dgr, sekali check lirik rupanya cerita nk lari dgn boifren. Adoi..

~bawa aku pergi, pacu laju2, lari dari realiti~
lalala.