Monday, April 4, 2016

Lebih Salah


Kadang-kadang (atau mungkin selalunya) respon kita terhadap sesuatu kesalahan adalah lebih salah daripada kesalahan itu sendiri.

Kalau korang rasa korang faham sila bagi contoh di ruang komen.

10 comments:

Nizam.Ariff said... [Balasan]

'Aku tau itu salah...tapi aku tak mahu mintak maaf'

julie shahril said... [Balasan]

kita tgk org lain buat salah, lalu kita pun memaki hamun kata nista yg kurang sopan. tidak hanya memaki hamun, kita viralkan skali.

cinta said... [Balasan]

'Kalau kau mintak maaf pun aku tak hingin nak maafkan kau'

Camni 7 generasi pn tak selesai :p

cinta said... [Balasan]

Lepas tu perasan bagus :p

Fendi Rocka said... [Balasan]

perempuan bertudung hisap rokok

'baik kau bukak tudung je dah alang2 hisap rokok'

bukan saja salah dari segi hukum dan moral, malah tak make sense.

cinta said... [Balasan]

Ha contoh ni bagus.

Salah: perempuan betudung merokok.

Lebih salah: Respon kita cepat sgt nk hukum macamlah kita yg tentukan siapa masuk syurga siapa masuk neraka.

Kemungkinan: dia asalnya freehair n mmg merokok. Dia baru cuba utk berhijrah dan pelan2 cuba berubah.

Respon yg betul: kalau mampu tegur elok2. Kalau tak mampu tegur bolehlah doakan dia yg baik2.

Kakzakie Purvit said... [Balasan]

Selalu org beranggapan yg bertudung aje perlu berhemah
Walhal ibarat org berpuasa tapi tak solat
Dua-dua wajib. Yg ditinggal tu berdosa yg dibuat itu ikut perintah Allah
Tapi jika buat dua-dua itu memang rukun Islam.
Ada tanggungjawab kita pada saudara kita itu yg sebenarnya - kita tempias juga sebenarnya - tapi biasa kita tak mampu nak buka mulut. Allah...

Kakzakie Purvit said... [Balasan]

Tetiba kakak suka blog awak:)

cinta said... [Balasan]

Hidup ini ujian.
kan kak kan..

cinta said... [Balasan]

Alamak terharu...
tima kasih kak.
sob sob.